נקסטקום זכתה במכרז החשב הכללי באוצר ותקים תשתיות תקשורת למשרדי הממשלה ולגופים מוסדיים עם פוטנציאל הכנסות של 175 מיליון שקל

להערכת החברה, בהתבסס על הערכת החשכ"ל ונתוני עבר, ההתקשרות צפויה להניב לחברה הכנסות בהיקף של כ-25 מיליון שקל בשנה; העבודות תחלנה מידית.

 הזכייה האסטרטגית במכרז מייצרת אופק עסקי ארוך טווח להמשך צמיחה בפעילות מגזר התקשורת לאורך השנים הבאות.

קבוצת נקסטקום, העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, מדווחת על זכיה אסטרטגית במכרז החשכ"ל להקמת תשתיות תקשורת פאסיביות עבור משרדי הממשלה, כולל משרד ראש הממשלה, עם פוטנציאל הכנסות של כ-175 מיליון שקל לאורך השנים הקרובות.

להערכת החברה, בהתבסס על נתוני עבר של מכרזים שפרסם החשכ"ל בתחום תשתיות תקשורת פאסיביות, היקף ההכנסות השנתי הצפוי לחברה ממתן השירותים הינו בסך של כ-25 מיליון שקל. כעת, עם התקיימות התנאים המוקדמים העיקריים, העבודות תחלנה מידית.

על פי ההסכם, נקסטקום תהיה אחראית לרכישה, אספקה והתקנה של ציוד תקשורת פאסיבי במשרדי ממשלה, יחידות סמך וגופים נלווים. במסגרת זו נקסטקום תבצע עבודות עבור רשימה ארוכה של גופים מוסדיים בהם בתי חולים, רשות המסים, ביטוח לאומי ועוד.

ההתקשרות הינה לתקופה של 3 שנים עם אופציה לחשכ"ל להאריך את תקופת ההתקשרות בעוד 4 שנים. ניסיון העבר מלמד כי על פי רוב זכייה במכרז החשכ"ל מלווה במימוש תקופת האופציה, ומכאן שהחברה מעריכה ונערכת לביצוע כל העבודות במסגרת ההסכם על פני תקופת זמן של כ-7 שנים.

בנוסף למערכות והשירותים שיסופקו, רשאי אגף החשב הכללי במשרד האוצר לרכוש מנקסטקום גם שירותי אחריות למערכות שנרכשו לתקופה שלא תעלה על 6 שנים ממועד התקנת המערכת הרלוונטית אצל המזמין.

פעילות מגזר התקשורת בנקסטקום הציגה צמיחה של כ-7% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2022 בעיקר הודות לגידול בהיקף הפרויקטים להנחת סיבים אופטיים. במקביל, החברה מתמקדת בהמשך הגדלת פעילות האנרגיה המתחדשת באמצעות קידום וביצוע של פרויקטים סולאריים משמעותיים ובהיקפים גבוהים. במסגרת זו, החברה הבת אנרג'י הקימה בשנים האחרונות גגות סולאריים, ועבור יזמיות בשוק האנרגיה גם חוות סולאריות וחוות צפות בהיקף של מאות מיליוני ש"ח.